martes, 14 de mayo de 2013

Preguntes "Darrere la pantalla"

Què és el departament de comptes?
Es una figura pont entre el client i l'agencia, la seva feina es parlar en el dia a dia amb el client, escoltar les seves necesitats i transmetre-las a l'agencia. Ha de ser una figura rápida i eficient per poder resoldre possibles problemas.
   
Què heu estudiat per treballar en un agència?
La majoria de persones que es troben a l'agencia són publicistas, a nivell academic es pot accedir des de moltes areas de humanitats. En la part de creació molts dels que hi accedeixen venen de bellesarts i graus de l'estil.
   
Com és el rodatge d'un espot?
És molt aborrit pels publicistes, es troben entremig de tot controlant una mica la feina i els que realment fan l'espot són el realitzador i la productora. El publicista en el moment de rodar un espot es troba davant el combo (pantalla) mirant com l'escena es grabada i si no li agrada una cosa li ha de comunicar a la productora perque s'ho comuniqui al realitzador, no es un moment molt mogut. Abans d'entrar al rodatge s'ha de tenir clar que es el que s'ha de realitzar aquell dia en la reunió de preproducció és on tots els que participan en l'anunci (productora, realitzador...) Tanquin tots els temes que s'han de tancar (plans de rodatge, color de ungles, cabells de la model... S' ha de tenir tot clar perque el temps es molt controlat.

 
- La publicitat és realment creativa?

Moltes vegades, tot el que es creativitat en "la forma" és pur conservadorisme en els estereotips i els protagonistes que apareixen, aquesta esta alimentada pels espectadors, els espectadors compraran més un detergent venut per una dona que per un home. Els publicistes s' han d'estar constantment mirant blogs, revistes, webs... Per anar-se actualitzant en les corrents que el public segueix. Realment no són creatius sino adaptadors que s'adapten al public.

 
- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral?

La viralitat s'ha de forçar si es vol que una maca vol un anunci viral ha de tenir diners darrere, hi han molt poques que funcionin per si soles, l'anunci perque sigui viral s'ha d'eviar a contactes com bloggers i gent amb molts contactes d'internet, gent que es molt seguida per twitter, blog, facebook, gent que comunica coses. Costa fer un anunci viral perque ha de ser un anunci potent.
 
- Com es posa el preu d'un producte?

El preu del producte és també una estrategia de marketing, no és que el producte valgui aquest preu sino que a l'hora de posar un preu restringeixes el producte a un grup de gent, a molta  agrada que només ell pugui comprar el producte.
 
- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis?

S'ha de mirar al principi, quan es fa l'estrategia i es diu que i com s'ha de comunicar, es té la reunió amb el departament de l'agencia, s'exposa quina es la campanya que es vol fer i ells tenen molt clar com el producte es consumeix, es un proces que es fa entre els departaments de creació, comptes i mitjans.
 
- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen?

La resposta sol ser perque no ets al public al que va dirigit, hi ha cassos que si que són així ho bé perque s'han passat de enrevasar l'anunci o perque són tan simples que no s'entenen.
 
- Qui controla que els anuncis compleixin la normativa?

Autocontrol, és un ente format per anunciants i agencies de publicitat per autocontrolar-se a si mateixos per evitar publicitat fraudulentes i enganyoses, el propi sector es vigila. Encara que hi ha lleis que controlen la publicitat hi ha formes de satar-se la llei o de trampejarse per aconseguir els objectius. De totes maneres acaba sent més rendible fer un anunci qu es salti aquestes lleis i sigui prohibit, per tant crei polemica i es parli d'ell.
 
- Quina diferència hi ha entre publicitat i propaganda?

Tradicionalment es separava entre publicitat i propaganda de forma que la publicitat tenia beneficis anteriors a l'anunci i la propaganda no, la propaganda és una propaganda política, de concienciació. No ha de tenir el mateix valor una cosa que ens beneficia ajudant-nos a ser una societat que una que només serveix per guanyar diners.
 
- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?

És el mateix, es com vendre un producte, el proces segueix sent el mateix.
 
- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?

Si mirem molts anuncis com per exemple detergents o productes de bellessa, l'estartegia, el missatge que hi ha al darrere segueix sent el mateix sol ser "jo era molt infeliç fins que vaig trobar aquest producte que m'ha fet canviar i que tots els homes em mirin, ara ja soc feliç".

- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys?

Normalment el targuer va destinat a majors de 18 anys però moltes vegades es fa per persones menors de 18 de forma que quan arribin als 18 tinguin el cotxe en ment

 
- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons?

 La publicitat emocional pot fer que prodctes nociues semblin bons, aixó va pasar amb el tabac a mitjans del segle 20, quan es van fer estudis relacionant el tabac amb el cancer les companyes de publicitat van haver de contraatacar, no amb aguments racionals, an contraatacar amb arguments racionals com ideas de masculinitat, aventura, llibertat, sabor...

 
- Com afecta la publicitat en un informatiu?

Afecta quan per exemple s'ha de dir que un banc que forma part dels patrocinadors del programa ha besat productes quimics en un riu, s'ha d epensar en com s'ha de donar aquesta noticia.
 
- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal?

La publicitat emocional no menteix, ja que no diu, l'anunci de refres no diu que si beus aquell refresc la teva vida s'omplira de felicitat, trobaras l'amor de la teva vida... L'anunci es limita a relacionar la beguda amb moments de felcitat qu fa l'associació emocional és el cervell.
 
- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim?

Per exemple quan una publicitat et crea un problema com preguntar-te si tens mal ale, ja que com no t'ho notes t'ho has de preguntar, després ells et venen la solució.

No hay comentarios :

Publicar un comentario