Comparació d'envasos:
Tonyina Olasagasti:
Carac. Funcionals: Envas realitzat en vidre, aquest permet una absoluta impermeabilitat i es totalment hermetic, el que hagui sigut realitzat en vidre ens dona un major temps de conserva, en aquest cas ens dona fins a 5 anys de conserva. La forma cilindrica de producte fa més facil l'apilament en magatzems i estanteries pel public, consta d'una tapa cilindrica que ens permet obrir y tancar sense tenir que preocupar-nos de un mal conservament. L'unic inconvenient en funcionalitat podria ser la fragilitat del material i el pes d'aquest que pot fer que en una caiguda es trenqui tot l'envas fen inutilitzable el producte.
Carac. Econòmiques: Al tractar-se d'un producte envasat en vidre de forma tradicional (manual) fa que s'encareixi el producte, a més del increment d'utilitzar vidre per l'envas abans de la tant utilitzada llauna. El fet de que es tract d'un producte de més qualitat que no la tipica tonyina no es fa extranyar que el cost total del producte avabi sent d'uns 8€.
Carac. Ecològiques: El vidre es un material 100% reutilitzable i no només un cop, a més de ser el material més optim per la conserva de nutrients ja que aquest mante molt millor el sabor i les propietats que no com altres materials.
Carac. Comunicacionals: Es tracta d'un producte que gracies al seu packaging ens crida a comprar-ho, al tractar-se de vidre ens mostra sense cap reticencia el producte, podem veure que es tracta d'un producte amb bon aspecte, ben envasat i que ens fa venir fins i tot gana. El fet de que sigui un producte de vidre ens fa pensar que la companya ens vol fer veure que són naturals i totalment ecologics. L'etiqueta s'ens presenta amb quasi bé el mateix color del producte, un groc ataronjat, la tipografia ens remarca el nom de la companya "OLASAGASTI" ens fa pensa rque potser pot ser el nom d'una familia o semblant, sota aquest en forma de subtitol ens marca quin es el producte " Lomos de Atun Claro, posteriorment en uns rectangles blancs ens remarca el ingredients del que cosnta el producte, remarcant l'oli d'oliva.
Tonyina Hacendado (Mercadona):
Carac. Funcionals: Envas realitzat amb alumini, aquest material es totalment hermetic i impermeable, pot durar diversos anys de conserva. L'envas que envolta el producte esta realitzat amb cartó, un material fàcil de fabricar. El producte amb o sense envas de cartró es pot apilar amb facilitat per la seva forma rectangular o cilindrica. L'envas interior (d'alumini) consta d'un obre fàcil que ens permet obrir el producte però no tancar-ho per una major conserva, aqui podem trobar un dels grans inconvenients d'aquest producte, esta pensat perque s'obri i no es torni a tancar (S'ha de dir que esta pensat per una ració).L'envas d'aquest tipus de producte es realitza en cadenes de producció, la posterior distribució és fàcil ja que no s'ha de tenir molta cura de que es trenquin.
Carac. Econòmiques: Com es un producte realitzat amb alumini el cost d'aquest baixa molt, aquest material és un dels més barats i dels que menys pesa. El que sigui venut en packs de 6 llaunes ens fa pensar que esta dirigit a ser venut com producte de primer consum.
Carac. Ecològiques: L'alumini junt amb el vidre es un material que es pot reciclar 100% i infinitats de cops, el fet de que no calgui mantenir-ho en una temperatura concreta (nevera) ens fa veure també un estalbi d'energia en l'economia familiar.
Carac. Comunicacionals: Es tracta d'un producte realitzat per la compra en massa, un producte de primer consum quasi bé, l'encas de cartro envolta les 6 llaunes que contenen la tonyina, aquest es de color blau y practicament només ens indica el producte més que no la marca, remarquen més el fet de que siguin 6 llaunes amb obre fàcil que no que sigui de la marca "HACENDADO". La llauna només ens indica quin es el producte. La tipografia utilitzada es clara i entenedora perque estigui a la vista de tothom, el numero "6" esta en una mida més gran que no les lletres per cridar l'atenció pel preu i quantitat.
Conclusions:
El producte de la marca Hacendado es un producte realitzat per el consum de masses mentre que el producte de la companya Olasagasti es un producte més exlusiu i no apte per tots els dies, ens fa creure que potser es més un producte per ocasions especials no com "Hacendado". En quant al envas, esteticament es pot dir que en colors crida més el de "Hacendado" però si ens parem a mirar podem veure que a l'hora de comprar ens pot cridar més l'atenció el de "Olasagasti", el fet que mostri el producte i que vingui en aquest envas ens fa veure que superara sense dubtar el de "Hacendado" que esta tot tancat i no ens mostra la qualitat del producte. El fet de que Olasagasti ens remarqui la marca ens fa veure que es una bona marca reconeguda com una companya fiable i de productes frescos, en canvi si mirem la de "Hacendado" ens fa recordar que estem davant d'un producte de supermercat de marca blanca, es a dir que no s'especialitzen en cap producte en exclusiu.
Llavors podem dir que els dos productes encara que siguin el mateix aliment es diferencien molt en l'envas i la visió que se li vol donar al public amb aquest.
Links utilitzats:
http://www.conservasdentici.es/spagnolo/prodottidettagli1/pinnaGialla.htm
http://uncheflunatico.wordpress.com/2012/11/21/el-vidrio-packaging-y-reciclaje/
http://www.amarilloverdeyazul.com/latas-de-conserva/
No hay comentarios :
Publicar un comentario